نمایش
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر
دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر
دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر
دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر
دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر – دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر – دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر – دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر – دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید- علم افشا
پل صدر
معرفی:
پل صدر یا بزرگراه طبقاتی صدر پلی است در شهر تهران پل صدر یکی از عریضترین پل های تهران است که در تقاطع خیابان دکتر شریعتی و بزرگراه ایت الله صدر واقع شده و به چند راه اصلی منتهی میشود.
پل صدر و اخذ رتبه چهارم مسابقه بین المللی مدیریت پروژه
جوایز و لوح تقدیر تعهد به تعالی سهشنبه ۸ مهرماه (۳۰سپتامبر) به رتبههای اول تا چهارم مسابقه بینالمللی مدیریت پروژه(IPMA) اعطا میشود که تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر در این مسابقه توانست حائز رتبه چهارم شود تا از کشورمان نیز پروژهای شاخص در میان برترین ابرپروژههای جهان در سال ۲۰۱۴حضور داشته باشد.
کیفیت ساخت و رعایت استانداردهای روز علوم مهندسی در پروژهی بزرگراه طبقاتی صدر باعث شده تا این طرح عظیم ملی، مدنظر انجمن مدیریت پروژههای بینالمللی قرار گیرد. انجمنی با بیش از ۵۰سال قدمت که بیش از یک دهه است هر ساله به انتخاب طرحهای شاخص جهانی از حیث مسائل مدیریتی پروژهها میپردازد.
احداث پل صدر در خاورمیانه بینظیر است
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر
دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر
دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر
دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر
دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید
عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:
این پل عظیم به طول ۱۱ کیلومتر شرق و غرب تهران را به هم متصل کرده که شاید بتوان گفت احداث آن در خاورمیانه بینظیر است.وی ادامه داد: بخش بسیاری از ترافیک به وسیله این پل کاهش مییابد و به نوعی در کاهش آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود. انصافاً میتوان گفت در تاریخ بلدیه تهران چنین ابتکاری رخ نداده بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از امتیازات مهم این پل این است که به دست مهندسان جوان ایرانی ساخته شده و از کارشناسان خارجی استفاده نکردهاند.
هدف پروژه
اجرای این پروژه با هدف اصلی کاهش بار ترافیکی یکی از اصلیترین شریانهای بخش شمالی تهران انجام شد که در زیر به اختصار به زیر شاخههای آن اشاره میشود.
۱- تکمیل و توسعه شریانهای ارتباطی شرقی-غربی کلان شهر تهران
۲- افزایش ظرفیت ترافیکی بزرگراه شهید صدر
۳- توزیع ترافیک ورودی شمال شرق که از طریق بزرگراههای پردیس و شهید بابایی صورت میگرفت
۴- اتصال شرق به غرب تهران پس از گذر از تونل نیایش، بزرگراه نیایش و شهید همّت.
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر
دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر
دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر
دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر
دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید
سالها برای کاهش ترافیک در پایتخت، بحث طبقاتی کردن بزرگراهها مطرح بود اما هیچگاه اقدام عملی در این راستا انجام نشد. بزرگراههای یادگار امام (ره)، شهید صیاد شیرازی، شهید همت و شهید مدرس از جمله بزرگراههایی بودند که نامزد دو طبقه شدن به شمار میرفتند اما دست آخر قرعه به نام بزرگراه شهید صدر به طول ۱۱ کیلومتر (با احتساب ورودیها و خروجیها) افتاد تا اتوبان مدرس را از طریق بزرگراه طبقاتی شهید صدر به اتوبان امام علی (ع) و شهید بابایی برساند
ایا شما(با توحه به تجربه ی خود) با احداث این پل موافق هستید؟
آیا شهروندان تهرانی حق ندارند از خود سوال کنند: چرا در حالیکه در شهر سئول در سال ۲۰۰۳ مدیران شهری اقدام به تخریب این چنین سازهای در راستای اصول توسعه پایدار شهری کردند(۱)، در تهران پس از ۱۰ سال مسئولین به ساخت آن مباهات میکنند؟
حال سوال این است که از نگاه مدیریت شهری و توسعه پایدار در خصوص اجرای پروژه های توسعه معابر چه رویکردی را بایستی در پیش گرفت؟
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر
دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر
دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر
دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر
دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید
نقش حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل ریلی شهری نظیر مترو در این بین چه می شود؟
در انتخاب بهترین سناریو مطالعات هزینه منفعت از نگاه شهری و شاید هم ملی چه جایگاهی دارد؟
آیا صرف میلیارها تومان هزینه در مقایسه با دستاوردهای آن منطقی بوده است؟
با توجه به هزینههای صرف شده، آن طور که مسئولین شهرداری تهران ادعا میکنند، کارآمد خواهد بود؟
آیا امکان اجرای گزینهای بهتر با فواید بیشتر وجود نداشته است؟
مخالفت گروهی از متخصصین حمل و نقل با ساخت پل صدر
همه می دانیم که توسعه راه به معنای کاهش ترافیک نیست، بلکه خود مولد تقاضا و ترافیک است. نگاهی به تجربیات کشورهای پیشرفته اروپایی می تواند این حقیقت تلخ را برای ما آشکار سازد که بجای صرف کردن هزینه های گزاف جهت ساخت بزگراه، باید به سوی حمل و نقل همگانی و غیر موتوری پیش رویم. پل صدر نیز گرهی جدید در ترافیک تهران شد. امری که از دید
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر
دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر
دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر
دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر
دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید
متخصصین حمل و نقل از قبل هم واضح بود.
نگرشی قدیمی به علم حمل و نقل: ساخت بزگراه، تونل، پل نگرش جدید: تخصیص ظرفیت معابر به حمل و نقل عمومی و غیر
موتوری
چند طبقه سازی یا تعریض یا ساخت بزرگراه و تونل و …. فرقی با هم ندارند . مهم این است که همه این ها مصادیق افزایش ظرفیت هستند و امروزه در دنیا به اثبات رسیده که هر نوع افزایش ظرفیتی منجر به افزایش تقاضای سفر با خودرو شخصی می گردد که عوارض منفی خود را دارد
جالب آنکه آقای چمران در شورای شهر گفته اند که برای این پروژه ۲ سال کار مطالعاتی شده است.
در حالیکه اصلا چیزی به نام مطالعه ترافیکی وجود نداشته.
ابتدا پیمانکاران برای معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران پروژه تونل نیایش رو تعریف می کنند و
کار شروع می شود. سپس معاونت حمل و نقل و ترافیک رو صدا می زنند که بیایید یک مطالعه ترافیکی هم بکنید
دانلود رایگان پاورپوینت پل صدر
دانلود مقاله پاورپوینت پل صدر
دانلود رایگان پاورپوینت پروژه پل صدر
دانلود تحقیق مقاله آشنایی با پروژه پل صدر
دانلود پاورپوینت پل صدر بصورت اسلاید
گزینه های پیشنهادی دیگر
احداث یک خط مترو به صورت هوایی :
در وضعیت فعلی، پل صدر دارای دو خط عبوری در هر جهت است.
اگر ظرفیت هر خط رو در حالت حداکثر برابر با ۲۰۰۰ خودرو در
ساعت در نظر بگیریم ظرفیت هر مسیر می شود ۴۰۰۰ خودرو و اگر ضریب سرنشین رو خیلی خوشبینانه ۱٫۲ در نظر بگیریم
می شود ۴۸۰۰ نفر در ساعت در هر جهت. حالا فرض کنیم آن پل به عبور قطار (از همین قطارهای فعلی و نه مونوریل) اختصاص پیدا
می کرد. حال ظرفیت هر قطار رو ۱۰۰۰ نفر فرض کنیم ( سطح سرویس بسیار خوب) .
در این صورت اگر هر ۳ دقیقه هم یک اعزام
صورت گیرد آن وقت ظرفیت جابجایی ساعتی برابر با ۲۰ هزار نفر می شود. اگر هم اعزامها به دو دقیقه برسد ظرفیت خواهد شد
۳۰ هزار نفر بر ساعت.
حالا این ۲۰ هزار و ۳۰ هزار رو مقایسه کنید با چهار هزار و هشتصد نفری که قرار است از پل صدر عبور
کنند. و همچنین در نظر بگیرید که عرض مورد نیاز برای عبور دو قطار یک سوم مقطع ساخته شده فعلی است.
و..
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.