نمایش
دانلود رایگان pdf کتاب یادگیری و انواع آن
دانلود رایگان کتاب با موضوع یادگیری و انواع آن
دانلود pdf کتاب اختلال یادگیری و بیش فعالی
دانلود pdf کتاب مرتبط با کتاب اختلالات یادگیری کودکان
دانلود رایگان pdf مقالات اختلالات یادگیری
دانلود رایگان کتاب با موضوع یادگیری و انواع آن – دانلود رایگان pdf کتاب یادگیری و انواع آن – دانلود pdf کتاب اختلال یادگیری و بیش فعالی – دانلود pdf کتاب مرتبط با کتاب اختلالات یادگیری کودکان – دانلود رایگان pdf مقالات اختلالات یادگیری
نمونه ای از کتاب:
یادگیری و انواع آن
• یادگیری تغییری است که بر اثر تجربه یا «.» آموزشدر رفتار موجود زنده پدید می
سبک یادگیری learning style
• شیوه یا روش ترجیحی و فردی یک انسان در برای
برخورد با اطلاعات و احساسات در یک موقعیتخاص ) یادگیری( که می تواند بر رفتار او یا تصمیماو تاثیر بگذارد
انواع سبک های یادگیری
• سبک شناختی: به این مطلب اشاره دارد که که یادگیرندهچگونه مطلب را درک می کند ، به خاطر می سپارد،چگونه فکر میکند و مسائل را حل می کند.
• سبک عاطفی: به ویژگیهای شخصیتی و هیجانی یادگیرنده
اشاره دارد
• سبک فیزیولوژیکی: به واکنش یادگیرنده به محیط فیزیکی
که بر یادگیری اثر می گذارد اشاره دارد.
• دیوید کلب David Kolb است.
• نظریه یادگیری تجربی Experience learning theory:
که تاکید زیادی بر نقش تجربه در یادگیری دارد
سبک جذب کننده Assimilator
• که از ترکیب مشاهده فکورانه و مفهو پردازی انتزاعی
ایجاد می گردد. اینها قادرند اطلاعات وسیع را درک کنند وآنها رادر شکل منطقی قرار دهند. به مفاهیم انتزاعیعلاقمند هستند و روش تدریس ترجیحی در این افرادسخنرانی و مطالب خود آموز است.
سبک همگرا Convergent
• که از ترکیب مفهوم سازی انتزاعی و آزمایشگری فعال
ایجاد می شود . این افراد بیشتر توانایی حل مسائل ، تصمیمگیری و کاربرد نظریه ها را دارند .اینها دوست دارند با
مسائل فنی سرو کار داشته باشند تا مسائل اجتماعی .روشتدریس ترجیحی در این افراد نشان دادن دیاگرام و دستنوشته های استاد است.
دانلود رایگان pdf کتاب یادگیری و انواع آن
دانلود رایگان کتاب با موضوع یادگیری و انواع آن
دانلود pdf کتاب اختلال یادگیری و بیش فعالی
دانلود pdf کتاب مرتبط با کتاب اختلالات یادگیری کودکان
دانلود رایگان pdf مقالات اختلالات یادگیری
انطباق یابنده Accommodator
• که از ترکیب آزمایشگری فعال و تجربه عینی ایجاد میشود .اینها از طریق انجام کار های عملی و درگیر شدن درکار های جدید و تجارب بحث برانگیز یاد می گیرند. اینافراد برای کسب اطلاعات در هنگام حل مسئله بیشتربهافراد تکیه می کنند تا تحلیل خود.روش تدریس ترجیحی دراین افراد ایفای نقش و شبیه سازی رایانه ای می باشد
انواع سبکهای یادگیری
• سبک یادگیری دیداری :
•۶۵ درصد جمعیترا شامل می گردد. خصوصیات این نوع افراد به قرار زیر است :
•* با مشاهده و ترکیبتصاویر با اطلاعات، اطلاعاترا به خاطر میسپارند .
•* برای برقراری ارتباط با دیگران و هم چنین سازماندهی اطلاعات از تصاویر، نقشه ها و نمودارها
استفاده میکنند .
•* معمولا برای به خاطر آوردن مطلبی چشمان خود را برای تجسم آن در ذهن خود میبندند .
•* معمولا افرادی مرتبو منظمی میباشند .
•* این گونه افراد در تجسم اشیاء، طرحها و نتایج در ذهن خود توانا میباشند .
•* معمولا در کلاسدرسنیمکتهای ردیفجلو را اشغال میکنند .
•* تمایل به برداشتن یادداشتهای مفصل و با جزئیاتفراوان دارند .
•* جذبکتابهای مصور میگردند .
•* در به خاطر آوردن لطیفه ها مشکل دارند .
•* برای برجسته ساختن نکاتکلیدی از ماژیکهای با رنگروشن استفاده میکنند .
و…
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.